Saturday, 24 November 2012

SABAR.TABAH.HADAPI


S.A.B.A.R...
T.A.B.A.H....
H.A.D.A.P.I.... 



sabar itu indah


tabah setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya


sesukar mana pun ia tetap akan dihadapi jua...




**credit pd tuan pnyer picture..huh sory xsempat nk copy urlnya...heh


Wednesday, 21 November 2012

marah!!!

yes...sbagai seorg yang normal memang akan ada perasaan marah tp bagaimana seorg itu mengwal itu persoalannya...




aku tak marah tp bila kau kata aku marah terus yang tak marah jadi marah...tengah marah la ni...marah ni..marahhhh....

Wednesday, 14 November 2012

aku mohon ",


cukup ker aku dengan pahala...bagaimana dengan dosa-dosa kecil aku apatah lagi dengan dosa-dosa besar aku lagi-lagi
dosa yang aku sendiri tak pernah perasan akan dosa itu...
adakah aku sempat untuk bertaubat nasuha???adakah perlu aku bertanya tentang persoalan ini sedangkan aku perlu bertindak
sambil melakukannya seiring dengan pertanyaanku..apa yang harus lakukan adalah berdoa dan terus berdoa agar nikmat "kesenangan"
yang aku nikmati sekarang ini sentiasa berterusan dan semakin bertambah...itulah manusia sentiasa meminta-minta itu ini tapi tak nak usaha.
minta itu sudah menjadi lumrah manusia.cuma satu yang aku mohon sebelum jasad dan roh aku berpisah satu sama lain iaitu aku sempat untuk meminta maaf dengan kedua ibubapa aku
keatas dosa derhaka aku terhadap mereka yang tidak aku perasan yang mana satu.aku tahu yang begitu banyak aku lakukan dosa yang menyentuh perasaan malah menyinggun perasaan mereka
terutama dengan tajaman setajam mata pedang yang baru diasah.sempat atau tidak itu adalah urusan mu Ya Allah ,cuma apa yang mampu aku lakukan hingga saat ini adalah mohon,mohon dan terus memohon
beza Engkau dgn hamba mu ialah Engkau tidak pernah jemu melayan setiap pemohonan hamba mu,
biar pun setimbun daun-daun kering yang gugur,setinggi gunung yang tegak berdiri,selapang laut terbentang luas mahupun setebal kerak bumi dengan permukaan tanah.
Engkau tetap menili setiap inci sedang hamba mu setebal sehelai daun kering pun sudah jemu .

ermmm


Daripada kecik sampai ke besar, ibu ayah yang tetapkan. Maksudnya halatuju hidup, sekolah, aliran mana. 
Walaupun kadang-kadang tak suka, tapi taat je selagi mana benda tu baik. 
Alhamdulillah, semuanya yang terbaik natijahnya.

InsyaAllah, hidup akan lebih berkat dan bahagia kalau senangkan hati ibu dan ayah kita.

fikirKAN


jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun

rezeki..ada di mana-mana, datang tanpa diduga, tepat pada masa, yang penting,usaha dan tawakkal.

kejayaan di tangan anda!!! anda yang menentukannya!! berusahalah untuk memilikinya!! semoga berjaya!!

nasib senasib engkaulah


bawa diri jauh ke tengah laut dan terjun. 
belum tentu menjadi pulaunya di situ.

dan dengan menangis itu tak bermaksud kecewa

sat_201012_0358pm


tak apa lambat asalkan dapat apa yang kita hendak..
tak ada benda yang sempurna hidup ini melain kan penciptanya
semoga apa yang telah dirancang dan terjadi ada hikmah yang indah disebalik semua tersurat lagi tersirat..

senyum selagi bole


biarlah m'dpt hadiah syurga , 
daripada m'dpt hadiah dunia....

xdpt hadiah dunia pun xpelah,
asalkan dpt hadiah syurga


maaf ye kawan,tidak ada perkataan rugi dalam hidup saya apabila ia
melibatkan keputusan kedua ibubapa saya..rezeki ada kat mana2x..degree ada lgi kn..
maaf saya hanya dengar keputusan mak saya bukan anda.
awak ketawakan saya hari ini xpe asalkan saya dapat buat mak saya senyum bukan sedih nk 
memikirkan masalah saya tu. bukan nk mencari seribu alasan tapi nk cari seribu haruman 
yang di janji tu..pasti ada hikmatnya nati..InsyaAllah :)

//xsakit hati mane pon org ketawakn tu...

TAKDIR


Ya Allah,
Jika suatu saat aku kehilangan harapan dan tujuanku,
Berikanlah kepadaku keyakina bahwa TakdirMu Lebih baik dari semua yang aku inginkan dan aku impikan.

thurs_251012_1215am


if once i have changed i will never back. 
and i really need think more about that more seriously...
saya pasti bila tiba masanya nanti tanpa saya sedar ia akn blaku sndiri..
saya jua bharap ia berlaku dalam masa tdekat..

aim in mind

ohh, ruang blog tidak b'maksud hanya meluahkan apa yang t'buku di hati yg xdpt di zahirkan...it depends on the person. sekadar sharing2x apa yg nk di pekatakan..ehehhehe..